تور کیش

تور کیش,قیمت تور کیش,تور های کیش,هتل های کیش,تور ارزان کیش

تور کیش

تور کیش,قیمت تور کیش,تور های کیش,هتل های کیش,تور ارزان کیش

پیوندها
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، درپی ارسال پیامک های تبلیغاتی تورهای مسافرتی خارجی، روح الله مهدی نژاد درمطلبی به تشریح مضرات وآسیب های این تبلیغات که تخریب منافع ملی تورهای کیش را درپی دارد پرداخت :


ایران را بسیاری به عنوان عروس خاورمیانه و زیباترین کشور چهارفصل منطقه می شناسند. حدیث  شیرینی است شرح زیبایی های این سرزمین کهن ، که از هر زبان چو می شنویم نامکرراست.


وقتی گردشگران خارجی در ماسوله ، شوش ، کیش و اورامانات کردستان از شوقشان برای دیدن زیبایی های طبیعی ایران می گویند ولی بسیاری از هموطنان ما در رویای سفر به دبی و انتالیا غرق هستند. شاید کم نباشند ، هموطنانی که جنگل های زیبای حرا ، ابشارهای بی نظیر فرمانروایی کردستان ، جنگل ابرشاهرودرا ندیده یا نشنیده اند ولی بارها و بارها به دنبال شناخت جاذبه های گردشگری کیش ترکیه و امارات و مالزی .... در صفحات اینترنت جستجو کرده اند.


 این روزها ولی گردشگری کشورما داستان پر غم ای دارد ، دیروز با دمیدن در کرنای خودی مرغ همسایه را پروار کردند و احصاء سفرگردشگران ایرانی را به کشورهای همسایه را به رشدی 50 درصدی رساندند هتل کیش و امروز تیشه را برای زدن ریشه زدن نوپای گردشگری خودی و تخریب واضح و آشکار مقاصد توریستی داخلی برداشته اند.


وقتی پیامک های تلفن همراه ما را از سفر به جاذبه های داخلی بازداشته و در برابر با بزک کردن قورباغه همسایه ، بلبلی بد آواز می فروشند آیا نبایداز خود پرسید براستی ما را به کجا می برند؟


براستی آیا اهالی  دیگر نقاط دانشمند هم با زیبایی های کشورشان همین معامله را می کنند؟


در حالی که کشورهایی مانند امارات و ترکیه به یاری تبلیغات مفصل و هدف دار شبکه های فارسی زبان برای جذب گردشگران ایرانی با هم رقابتی تنگاتگ دارند ، برخی داخلی ها نیز آب به آسیاب شان می ریزند و با ارسال پیامک ها سعی می کنند قیمت تورهای کیش لغایت گردشگران داخلی را که بدنبال تماشای ایران و ایرانگردی هستند را برای سفر به استانبول و انتالیا و دبی ترغیب کنند ؟


سیاست ورود ارزان توریست و فروش خدمات گران مهمترین افزار این دلالان داخلی است . روشی که در چند سال ماضی منجر به افزایش سفر هموطنان ما به کشورهای همسایه شده است .هزینه سفر به ترکیه بیش از 350 دلار نیست، ولی با فروش گران خدمات ارز را به تو کشورشان می کشانند. در حالی که این سیاست در کشور ما برعکس است.


شاید به همین دلیل است که در سنه های افول سفرهای گردشگری به ایران، ترکیه 13 میلیون و امارات متحده عربی 6 میلیون توریست خارجی داشته اند.


ترکیه را شاید بتوان خوش‌ اقبال‌ترین همسایه در جذب گردشگران ایرانی دانست. آژانس‌های توریسم ترکیه اعلام کرده‌اند که این کشور از ابتدا سنه 2014 تاکنون گواه رشد 50 درصدی سفر ایرانیان بوده است و استانبول به تنهایی نزدیک 387 هزار ایرانی را در سنه 2013 به خویش جذب کرده است.

افزایش 50 درصدی مسافرت ایرانیان به ترکیه در نوروزپارسال در حالی بودکه نوروز 92 ،شاهد کاهش 60 درصدی ورود مسافران ایرانی به ترکیه نسبت به سال قبل بودیم . سالی که بعضی آژانس‌های توریسم ترکیه که به طور انحصاری در تور کیش گویه توریسم و جذب توریست از ایران تکاپو می‎کردند، ورشکسته شدند.


ای کاش قدری درنگ می کردیم  و می فهمیدیم که دیگر سهمیه گردشگران به یاری همین رفتار بیگانه پرستی یک سویه شده و در ازای سفر میلیون ها توریست ایرانی که به ترکیه ، مالزی و دبی سفر می کنند سهم ما از ورود گردشگران خارجی در سنه 92 تنهاحدود یک میلیون نفر  بوده است .


ای کاش قدری درنگ می کردیم و می دانستیم وقتی که ارز را به بهانه‌های مصرفی و تفریحی از کشور خارج می‌کنیم و بجای آن کالای بنجل را وارد کشور می‌کنیم٬ چه ضربه ای به ارزش پول مملکت هتل های کیش می زنیم.


 حقیقتا با آمارهای موجود در شمار سفرهای تفریحی بیگانه و هزینه‌های اضافی که در آن‌ها صورت می‌گیرد از یکسو و این کل گنجایش درونی گردشگری و اماکن ناشناخته که در کشورمان داریم از جانب دیگر٬ بی‌انصافی است که خودمان را حامی اقتصاد ملی بنامیم.


در هر صورت لازم است الی برای ارتقای توریسم داخلی٬ مردم ما نگاه اغراق امیز خویش را از مرغ همسایه بردارند و آن را غاز نبینند . تورگردانان نیزبا تبلیغ های صادقانه و سعی برای رونق سفرهای داخلی  دست اندرکاران صنعت گردشگری کیش را به گرمی بفشارند  الی همگی طرحی نودراندازیم و گردشگری داخلی را دریابیم.

  • ۹۶/۰۶/۲۵
  • kish net

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی