تور کیش

تور کیش,قیمت تور کیش,تور های کیش,هتل های کیش,تور ارزان کیش

تور کیش

تور کیش,قیمت تور کیش,تور های کیش,هتل های کیش,تور ارزان کیش

پیوندها

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان دراین گفت وگو با اشاره به شعار کیش بهشت خانواده ها گفت : از سال گذشته به این فکر افتادیم با پروا به شاخصه ها وزیر ساخت های موجود درجزیره کیش برند گردشگری حلال را دراین جزیره ایجاد کنیم.


وی افزود: درگردشگری حلال، جذب گردشگران وایجاد جاذبه برای آنان طبق موازین اسلامی چهره می گیرد به همین دلیل جزیره کیش به عنوان شهری که همواره با دارابودن خصوصیات اسلامی وگردشگری با اسم بهشت خانواده ها از آن یاد می شود محلی پسندیده برای توسعه گردشگری حلال است.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرداز آنجا که خانواده محور اصلی برنامه ریزیهای گردشگری درجزیره کیش است وازسویی بسیاری از گردشگران مسلمان درجهان درجستجوی مقاصد گردشگری اسلامی هستند، جزیره کیش می تواند به پایگاه گردشگری حلال تبدیل شود.


دکترمونسان گفت : آشکارکردن رضایت خانواده ها وبانوان گردشگرغیرمسلمان از اماکنی مثل پلاژ بانوان جزیره کیش، اثر می دهد اجرای احکام دین مبین اسلام برای کل بشریت آرامش وامنیت درپی دارد.


وی از زیرساخت های گردشگری موجود درکیش به عنوان مزیتی یاد کرد که برپایه آن و با بهره‌گیری ازتبلیغات شفاهی حاصل از رضایتمندی گردشگران وشرکت درنمایشگاههای  خارجی،  برای معرفی جزیره کیش به گردشگران بهره برداری می شود.


مدیرعامل سازمان آزادگاه کیش درادامه از معرفی کیش درشبکه های بین المللی کشورمان خبرداد وافزود: برنامه سازی وپخش برنامه ها از این شبکه ها نخست شده ولی برای معرفی کیش کافی نیست .


وی تاکید کرد دربخش معرفی کیش باید بسیار گسترده تر عمل کنیم زیرا بسیاری از گردشگران خارجی بعد از سفر به کیش از هستی جاذبه های خوب گردشگری درجزیره کیش آگاه شده وعلاقمند به سفرهای دوباره می شوند.


وی گفت: درگام آغاز گسترش گردشگری حلال به سراغ کشورهای ناحیه رفتیم تا با برقراری پروازهای مستقیم ارتباطات اقتصادی وگردشگری را افزایش دهیم.


دکتر مونسان ادامه داد: درهمین راستا برقراری خط پروازی بین نجف – کیش واستانبول- کیش با قصد ورود گردشگران خارجی ورونق اقتصادی جزیره کیش اتمام شد.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه ازحضور40 هیئت مذهبی از اقوام مختلف کشورمان درجزیره کیش به عنوان رنگین کمانی از اقوام ایرانی اسم برد وافزود: برگزاری عزاداریهای هیئات مذهبی با آیین ها وگویش های گوناگون که درنهایت سامان وهماهنگی است نیز جلوه دیگری از گردشگری مذهبی در جزیره کیش است واین جزیره هرساله درایام رازدار وماه رمضان میزبان بسیاری از علاقمندان از نقاط مختلف کشور است.


وی هستی این مراسم ها را فرصت خوبی برای تبلیغ دین اسلام به گردشگران غیرمسلمان وجذب گردشگران مسلمان  دانست.


دکتر مونسان درپایان با تقدیر ازتلاش های صدا وسیمای مرکز کیش درتحقق اهداف سازمان منطقه آزاد، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزیهای اتمام شده اقدامات موثری درتوسعه گردشگری حلال انجام شود.

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کتاب " درجه یندی هتل ها " ساعت 18 پنج شنبه 4 دی با حضور معاون فرهنگی واجتماعی و نمایندگان معاونت گردشگری سازمان ، جمعی از فرهیختگان ، اساتید دانشگاه ها وفعالان صنعت گردشگری وهتلداری  جزیره کیش رونمایی شد.


این کتاب حاصل کوشش 2 ساله "فضل الله جوادپور" است که با پیشگفتار هتل های کیش ارزشمند دکتر"علی اکبر فرهنگی " صورت ماندگار کشور، درچاپ پیش درآمد با تیراژ 2 هزار نسخه وقیمت 10 هزارتومان توسط انتشارات امیرکبیر چاپ  وروانه بازار شد.


جوادپور درمراسم رونمایی از این کتاب با اشاره به اهمیت دوشاخصه تفاوت وزمان درگردشگری که هردو نیازمند مدیریت است گفت : صنعت گردشگری دردنیای کنونی به هنر گردشگری تبدیل شده واین هنر به معنای توجه واهمیت به دیگران حتی بیشتر از خویش است.


وی انگیزه نوشتن این کتاب را رعایت حقوق میهمان عنوان کرد وبا تاکید برآموزه های دین مبین اسلام درخصوص تکریم میهمان گفت : درجه بندی هتل ها جزو حقوق میهمانان است به همین منظور دراین کتاب شاخصه های درجه بندی هتل ها معرفی شده است .


کتاب "درجه بندی هتل ها " با منظور افزایش کیفیت هتلها وبه روز کردن صنعت هتلداری کشور براساس ضوابط سازمان جهانی جهانگردی نگاشته شده وقابل سهم وری در مراکز تعلیم عالی ومراکز آموزش گردشگری وهتلداری  است .


به گفته نویسنده اثر، این کتاب با پروا به آخرین تغییرات ضوابط هتلداری کیش دنیا که برمبنای پیشرفت تکنولوژی چهره می گیرد هر دوسال یک بار بازبینی وپایش می شود.


کتاب " گنجینه هتل" از دیگر آثار فضل الله جوادپور است که دردو جلد درمراحل پایانی تحریراست وبزودی برای علاقمندان عرضه خواهد شد.


گفتنی است فضل الله جوادپور متولد دوم بهمن سنه 1335 وفارغ التحصیل رشته جهانگردی ازدانشگاه آنکارا درمقطع کارشناسی ارشد است .

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان آزادگاه کیش،  مدیرکل فرودگاه بین المللی جزیره درراستای تاکیدات دکتر مونسان از برپایی سایه بان در گذرگاه ترمینالها خبرداد وگفت : اجرای سایه بان های پارچه ای  جهت رفاه حال مسافرین، در درازا مسیر ترمینال های بیگانه درحال اجراست و این سایبان ها ضمن تناسب با نمای معماری پایانه های خارجی وافزودن برزیبایی محیط فرودگاه،  بیچارگی رفاهی رهسپار ان در فصل حرارت را تأمین کند.


فتاحی درادامه از نوسازی سنگ فرش راهرو ترمینالهای خارجی فرودگاه به عنوان یکی دیگر از فعالیت های  درحال اجرا درطرح بهسازی ونوسازی فرودگاه کیش خبرداد واظهار داشت: در راستای زیباسازی ترمینالهای فرودگاه، نسبت به تورهای کیش جمع آوری سنگ فرش باستانی راهرو پایانه بیگانه و نیز تهیه و اجرای  سنگ فرش جدید به متراژ 350 مترمربع اقدام بعمل آمده است .


وی افزود :  علاوه بر اجرای راهرو جدید با سنگ فرش گرانیت نسبت به احیاء و بازسازی فضای سبز


اطراف آن اقدام شده که بر زیبایی راهروهای ورودی به این ترمینال ها می افزاید.


گفتنی است فرودگاه بین المللی جزیره کیش پس از فرودگاههای طهران ومشهد ، سومین فرودگاه پرتردد کشور است.

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، درنشستی که با حضور معاون گردشگری وجمعی از مدیران ونمایندگان بخش های گوناگون سازمان ومجامع واصناف کیش با هیئتی از نمایندگان  ترکیه در حوزه های برگزاری نمایشگاه و همایش ، اتومبیلرانی وموتورسواری، وزارت اقتصاد  و دسته های خصوصی  برگزار شد محمد محب خدایی با اشاره به پیشینه ارتباطات ایران و ترکیه گفت: کشورما و ترکیه دو کشور برادر وهمسایه هستند که از ماضی های دور روابط خوب تجاری واقتصادی با هم دارند.


وی درادامه افزود: موقعیت جزیره کیش درجنوب کشور فرصت مناسبی برای برنامه ریزی و تبدیل کیش به پل ارتباطی بین ایران ، ترکیه ودیگر کشورهای جهان است.


نماینده فدراسیون اتومبیلرانی ترکیه نیز دراین نشانیدن با اشاره به بازدید از تقسیم های مختلف جزیره کیش گفت : کیش با دارابودن مزیت هایی که درمنطقه بی نظیراست می تواند به پایگاهی برای برگزاری چشم وهمچشمی های رالی کراس دردوبخش موتور واتومبیل تبدیل شود.


وی با تشریح میزان بالای درآمد زایی از طریق مسابقات موتورسواری واتومبیلرانی درجهان افزود: کشورترکیه دارای پیست فرمول یک است و با توجه به برگزاری چندین دوره رقابت های جهانی وارتباطات موثر با کشورهای منطقه بالکان می تواند تجارب خود را درزمینه برگزاری چشم وهمچشمی های اتومبیلرانی وموتورسواری دراختیار جزیره کیش قراردهد.


نماینده فدراسیون اتومبیلرانی ترکیه ایجاد این پیست را نقطه عطفی در تاریخ گردشگری ترکیه دانست و تاکید کرد: با وجود مخالفت های زیاد نمایندگان مجلس در ترکیه این پیست ساخته شد ودرحال حاضر سالانه با حضور گردشگران زیادی از سراسر دنیا ارزآوری بالایی برای کشور ترکیه به همراه دارد.


وی با اشاره به پیشباز گردشگران ازاین مسابقات که سه مساوی پیش بینی های مسئولان ترک بود گفت: حضور برندها و کمپانی های قدرتمند ساخت خودرو ، قطعات وتجهیزات خودروسازی درترکیه ، ایجاد نمایندگی های دائمی دراین کشور ومعرفی ترکیه به تمام عالم از طریق تبلیغات این رقابتها از دسته دستاوردهای ارزشمند برگزاری این رقابتهاست.


خدایی نیز با اشاره به برقرارشدن پرواز کیش استانبول و مسیر اندازی پرواز ترکیش درآینده نزدیک از برنامه ریزی برای ساخت پیست کراس درجزیره کیش خبرداد و تاکید کرد: با ساخت این پیست درنظر داریم با همکاری تور کیش ترکیه وبهره گیری از تجارب آنان گردشگران را از کشورهای پهنه خلیج فارس ، ناحیه بالکان واروپا ه جزیره کیش جذب و کیش را به تمام کشورهای جهان معرفی کنیم .


طرف ترک نیز ضمن اظهار علاقمندی درخصوص ایجاد الزاماتی برای کشورهای اروپایی به هدف حضور واستقبال ازمسابقات کیش، قول همکاری داد.


معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش سررسید مورد نیاز برای ساخت این پیست را براساس بررسی های مشاوران اجرایی حدود دو ماه اعلام کرد و درخصوص سپریدن مسابقات نیز با مشورت هیئت ترکیه وبررسی تقویم فدراسیون جهانی مناسبترین زمان برای برگزاری مسابقات را اواخر فرودین ماه سنه آینده دانست.


ایجاد نمایندگی برندهای ترک ، حضور تولیدکنندگان ترک درجزیره کیش وساخت کارگاههای تولیدی دراین جزیره به لحاظ پایین بودن هزینه های تولید وبرگزاری دوره های آموزشی هتلداری وپذیرایی در جزیره کیش وترکیه از هتل های کیش دستاوردهای برگزاری این نشانیدن بود.


گفتنی است دراین جلسه نمایندگان اقتصادی وگردشگری سازمان مزایای سرمایه گذاری وفعالیت درکیش را برای هیئت ترکیه تشریح کردند .

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سلطانی فر در پنجمین همایش شهر ایده آل با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: تور کیش در هر دو عرصه توسعه فرهنگی و اقتصادی برنامه‌های مفصلی در دستورکار داریم.

 وی تاکید کرد: باید در استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مقاوم شدن کشور در قبال همه تحریم‌ها و تهدید‌ها تلاش کنیم.

 رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه امروزه شاخص رضایتمندی و نشاط مردم در کنار شاخص‌های مختلف اقتصادی در ارزیابی عملکرد نظام‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود افزود: مجموعه‌ای از مسائلی نظیر عوامل موثر در حاکمیت مردمی، تمامیت ارضی، احترام به حقوق اقلیت‌ها، فعالیت احزاب و ان جی او‌ها رضایتمندی را شکل می‌دهد.

وی تاکید کرد: همه نظام‌ها در حد توان و در کنار تامین معیشت تورهای کیش و نیازهای مردم در زمینه های آموزش و بهداشت،  تامین امکانات تفریحی را در حد نیاز انسان آزاده امروز به عنوان اصل در برنامه ریزی‌های توسعه‌ای کشور‌ها در نظر می‌گیرند.

مسعود سلطانی فر با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای ایجاد روحیه شاد در مردم تاکید کرد: ایجاد رضایتمندی ضریب بهره وری مردم در عرصه‌های اقتصادی را بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی بخش تفریحات و سرگرمی و گردشگری در اقتصاد جهان نزدیک به ۶۵۰۰ملیارد دلار است گفت: نیمی از این گردش مالی مختص بخش گردشگری داخلی و خارجی کشورهاست.

 رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سال ۲۰۱۳ از محل جابجایی یک میلیارد و ۱۸۷میلیون نفر گردشگر خارجی حدود۱۲۵۰ملیارد دلار درآمد نصیب کشور‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر اول گردشگری جهان یعنی پاریس در سال ۲۰۱۳ جای خود را به استانبول داده است گفت: این نکته برای ما با توجه به قرابت فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری با ترکیه با اهمیت است.

 سلطانی فر با اشاره به اینکه ایران در جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی از ده کشور بر‌تر دنیا و در جادبه‌های طبیعی و تنوع اقلیمی ازکشورهای بر‌تر جهان است افزود: بیش از ۹۰ درصد آثار ارزشمند هتل های کیش باستانی و تاریخی ایران هنوز کشف و ثبت نشده است.

معاون رییس جمهور با اشاره به سایت منحصر بفرد شهر سوخته در ایران گفت: تنها ۵درصد از شهر سوخته در سی سال گذشته کاوش شده است و بررسی بقیه آن بین ۹۰ تا ۱۴۰ سال زمان نیاز دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به میزبان از 7/۴ میلیون گردشگر در سال ۱۳۹۲ گفت : نیمی از این گردشگران، گردشگر مذهبی بوده‌اند و گردشگری سلامت با توجه به سطح بالای پزشکی ایران از حوزه‌هایی جدید در رونق گردشگری ایران دانست.

 وی افزود: با وجود همه جاذبه‌های ایران سهم کشورمان از گردش مالی گردشگری جهان تنها نیم درصد است.

 سلطانی فر با ذکر این موضوع که در سال گذشته گردشگری کشور رونق نسبی یافته است ابراز امیدواری کرد که با فراهم کردن زیرساخت‌ها ، کم شدن تحریم‌ها و گسترش امکانات پروازی ایران به صدر کشورهای مقصد گردشگری برسد.

وی با اشاره به اینکه تحریم به طور مستقیم درهتلینگ، خرید صنایع دستی و امکانات پروازی ایران تاثیر داشته است گفت: ظرفیت قابل توجه رشد و توسعه فرهنگی اقتصادی در بخش تور گردشگری کیش کشور وجود دارد و با رفع تحریم و عزم جدی مسئولان و مردم، رسیدن به قله‌های گردشگری ممکن است.

وی تعطیلی گردشگری فرهنگی کشورهای مجاور و امنیت کشورمان را از امتیازهای‌های ویژه ایران برای گردشگران خارجی ذکر کرد.

 رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمبود امکانات اقامتی را از مشکلات مهم گردشگری کشور دانست و افزود: برای رساندن تعداد گردشگر ورودی به کشور به ۲۰میلیون نفر در عرض ۱۱ سال باید بستر حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم شود و شهرداری‌ها نیز عوارض ساخت هتل را صفر کنند.

مسعود سلطانی فر در پایان از شهرداران خواست با تبدیل و تغییر کاربری قیمت هتل های کیش ساختمان‌های قدیمی شهر‌ها نظیر حمام‌ها و خانه‌ها به محل اقامت گردشگران به رشد صنعت گردشگری کشور کمک کنند.

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دانش آموزان به همت معاونت توریسم سازمان آزادگاه دین به چهره مجانی درمهمانپذیرشماره2 اسکان مکشوف اند و بازدید از گردآور ورزشی المپیک، استفاده از کشتی های تفریحی،تور کیش پینت بال، گشت بعید جزیره، پارک دلفین ها و به کارگیری امکانات سافاری از جمله برنامه های پیش روی این ادب آموزان خواهد بود.

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان آزادگاه کیش، نخستین نشانیدن ستاد گردشگری با حضورمدیرعامل ، معاونان، مدیران ومسئولان سازمان منطقه آزاد کیش وشرکت های تابعه، نمایندگان جوامع واصناف مختلف کیش ومدیران وروسای ادارات ونهادهای دولتی وخصوصی کیش عصر چهارشنبه 18 دی برگزار شد.


دراین نشانیدن دکتر مونسان از ایام نوروز به عنوان فرصتی مغتنم برای جزیره کیش یاد کرد وافزود: تعطیلات نوروز ضمن اینکه ایام رونق گردشگری جزیره کیش است زمان بازاریابی ومعرفی این جزیره مرجانی به گردشگران تور کیش برای حضور دوباره دردیگر فصول سنه است.


وی با اشاره به تبدیل گردشگری به صنعت گردشگری دردنیای امروز بدلیل اهمیت ودرآمدزایی آن افزود: با پروا به چشم وهمچشمی تورهای خارجی باید با ارائه خدمات با کیفیت با هزینه های پایین بتوانیم علاوه برجایگزینی مقاصد گردشگری خارجی ، از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اقدامات دولت تدبیر وامید که فضای مناسبی برای گسترش گردشگری مهیا کرده گفت: در توسعه گردشگری کیش درمرحله اول برای رونق گردشگری داخلی ودرمرحله دوم برای جذب گردشگران خارجی برنامه ریزی شده است.


وی از هزینه های بالای سفربه عنوان مهمترین راهبند رونق گردشگری تورهای لحظه اخری کیش یاد کرد وافزود: برای چشم وهمچشمی با رقبایی مثل مالزی، ترکیه ودبی باید ضمن افزایش کیفیت وتنوع خدمات وکالاها، هزینه های گردشگری را کاهش داد.


مدیرعامل سازمان آزادگاه کیش سپریدن این امر را منوط به همکاری همه بخش های خصوصی ودولتی درجزیره کیش دانست وگفت : کل باید دست به دست هم دهیم لغایت با جذب گردشگران وایجاد رضایتمندی از سفربه کیش از یک فرصت کوتاه یک بازخورد بلند مدت ایجاد کنیم.


دکتر مونسان تاکید کرد: همه تقسیم ها باید دقت کنند حجم زیاد ورود گردشگران،  توجیهی برای ارائه خدمات نامناسب نیست ودرخصوص کنترل قیمت ها، طرح پیشنهاد شده با نام جشنواره تخفیف ها هتل های کیش دربازارهای کیش اقدام خوبی است که دیگر جوامع هم باید برای این زمینه ها برنامه ریزی کنند.


مدیرعامل سازمان آزادگاه کیش درادامه با اشاره به تقارن ایام سوگواری دهه فاطمیه (س) با نوروز94 گفت : درتصمیم گیری برای نوروز باید به برگزاری برنامه های متناسب با روزهای سوگواری توجه شود وحضور هنرمندان درجزیره کیش ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های ویژه این دهه وایجاد فضای معنوی برای گردشگران است.


وی افزود: تقسیم های مدیریتی واجرایی سازمان منطقه آزاد کیش درحال حاضر سازی جزیره برای پیشباز ومیزبانی از گردشگران نوروزی هستند که ترمیم ، بهسازی وبازسازی آسفالت خیابان ها، سنگفرش معابر، مبلمان شهری و زیباسازی فضای سبز از دسته این اقدامات است.


وی درادامه ازپیگیری شفا شرایط آنتن دهی تلفن های همراه و ارائه اینترنت بی سیم دراماکن عمومی خبرداد.


دکتر مونسان تاکید کرد: فرودگاه وبندرگاه کیش به عنوان مبادی ورودی درگاه جذب گردشگران هستند پس باید برای ارائه خدماتی بی نقص و یادبود انگیزدربدو ورود گردشگران حاضر باشند.


مدیرعامل سازمان ناحیه آزادکیش برگزاری تورهای دریایی به جزیره هندورابی را ازدیگر ظرفیت های کیش برای ارائه به گردشگران نوروزی یاد کرد.


وی حضور بخش های خصوصی ودولتی کیش را درنمایشگاههای بین المللی فرصت خوبی برای معرفی این جزیره به گردشگران خارجی برشمرد وابراز امیدواری کرد با همکاری دسته خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش گردشگری جزیره کیش درایام نوروز وتمامی روزهای سنه رونق روزافزون یابد.


 کشت پور مشاورعالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین جلسه از بخش های خصوصی ودولتی آهنگ با بررسی اقدامات انجام شده درنوروز93 درخصوص رفع نواقص وکاستیها با ارائه نظرات، پیشنهادات ، انتقادات وهمکاری مستمر جاذبه های گردشگری کیش، سازمان آزادگاه کیش را برای میزبانی شایسته تر درنوروز 97 همراهی کنند.


وی با تاکید براهمیت پایش بهداشت محیط، آموزش به همه فعالان گردشگری با هدف ارائه خدمات مطلوب وکنترل قیمت ها گفت : سازمان آزادگاه کیش به عنوان ناظر عالی امور درجزیره کیش فعالیت می کند ودربخش بازرسی برقیمت، بهداشت وکیفیت کالاها وخدمات جوامع واصناف گوناگون باید خود کنترلی داشته باشند.


ارائه گزارش از رشد، نواقص ونیازمندیهای دسته های گوناگون دولتی وخصوصی برای میزبانی ازگردشگران نوروزی از بخشهای این نشانیدن بود.


گفتنی است مدیران جوامع واصناف نیزدراین جلسه ضمن تقدیر ازبرقراری پرواز کیش استانبول درخصوص بیمه گردشگران، کنترل نرخ بلیت هواپیما وبرگزاری رالی خانواده پیشنهاد دادند.

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان آزادگاه کیش، درنخستین نشانیدن مقر نوروز 94 کیش که با حضور دکتر مونسان ، مشاورعالی ، معاونان ومدیران سازمان وشرکت های تابعه، مدیران وروسای ادارت تور کیش ونهادهای خصوصی ودولتی ونمایندگان جوامع واصناف گوناگون کیش عصر چهارشنبه 17 دی برگزارشد  روسای کمیته های  نوروزی کیش دراحکام جداگانه ای معرفی شدند.


براساس این احکام فرستاده کشت پور به عنوان نماینده مدیرعامل درستاد نوروزی سال 94، محمد محب خدایی به عنوان دبیرستاد نوروزی، توان ابراهیمی به عنوان رییس کمیته تشریفات، رامین افشاری به عنوان رییس کمیته بحران ، شفا بهی زادی با دوعنوان رییس کمیته حمل ونقل هوایی ودریایی  ورییس کمیته اسکان وخدمات رفاهی، روح الله مهدی نژاد به عنوان رییس کمیته تبلیغات واطلاع رسانی، ابراهیم رضوانی به عنوان رییس کمیته فرهنگی واجتماعی، سیروس عیدی پوربه عنوان رییس کمیته پشتیبانی ، تور ارزان کیش علی جیرفتی به عنوان رییس کمیته بازبینی برنرخ خدمات ، حسین محبیان به عنوان رییس کمیته امنیتی وانتظامی وحسین یگانه به عنوان رییس کمیته نظارت وارزیابی عملکرد مقر نوروزی سنه 1397 کیش معرفی شدند.

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، درنشستی که با حضور مدیرعامل سازمان ناحیه آزادکیش ، معاون اقتصادی این سازمان  وهیئتی متشکل از اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد ازمیر ترکیه واعضای اطاق بازرگانی این منطقه درسازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد دکتر مونسان با اشاره به هستی 7 آزادگاه درکشور، ازجزیره کیش به عنوان اولین آزادگاه با بیشترین حجم مبادلات مالی یاد کرد وافزود: با توجه به اینکه گردشگری وتجارت دو ماموریت اصلی تعریف شده برای آزادگاه کیش است واین جزیره کیش از عقیده جغرافیایی نیز درموقعیت خوبی قرارگرفته است زیرساخت های فرودگاهی وبندرگاهی برای توسعه گردشگری وتجارت درکیش مهیاست.


دکتر مونسان با اشاره به فعالیت صنایع های تک وغیرآلاینده درجزیره کیش گفت : درحوزه صنایع دارویی، نفت وگاز، غذایی وپوشاک، ظرفیت های خوبی درجزیره کیش برای تولید وصادرات وجود دارد.


وی درادامه از عدم نیاز به دریافت ویزا، معافیت مالیاتی 20 ساله، تخفیف های گمرکی، بروکراسی پایین وتمرکز مدیریت به عنوان مزیت های منطقه آزاد کیش برای سرمایه گذاران خارجی نام برد وتاکید کرد: وجود جزایر اقماری کیش دربرگیرنده هندورابی وفارور بزرگ وکوچک وفعالیت شرکت هواپیمایی کیش زیرنظر سازمان منطقه آزاد کیش از دیگر مزایای این جزیره مرجانی برای گردشگران تور کیش وسرمایه گذاران است.


مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش افزود: طرح توسعه هندورابی وساخت بندرگاه وفرودگاه این جزیره دردست اقدام و قراراست هندورابی با رویکرد گردشگری به جزیره ای لوکس تبدیل شود.


وی همچنین با اشاره به موقعیت قرارگیری جزایر فارور به خصوص فارورکوچک درنزدیکی عمیق ترین تقدیر خلیج فارس که محل آمدوشد کشتی های تجاری است گفت : هریک از این موارد ازظرفیت هایی است هتل های کیش که بسیاری از سرمایه گذاران با تکیه برآنها برنامه ها و فعالیت های خود را پایه گذاری کرده وتوسعه می دهند.


دکترمونسان ورود سالانه 1 میلیون و800گردشگر به جزیره کیش را به عنوان فرصت اول وحجم زیاد ساخت وساز درجزیره کیش و رونق صنعت ساختمان سازی رابه عنوان فرصت دوم برای سرمایه گذاری برشمرد.


رییس اطاق بازرگانی منطقه آزاد ازمیرترکیه نیز دراین نشانیدن با اشاره به دیرینگی روابط دو کشور از دیرباز و وجود مشترکات فراوان بین دو ملت گفت: جزیره کیش بهشت ایران است ومابسیار علاقمندیم ارتباطات رزرو تور کیش دو آزادگاه را درزمینه های گوناگون گسترش دهیم.


وی ابراز امیدواری کرد شهر ازمیر درراستای دستیابی به رونق گردشگری می تواند در دوبخش هوایی ودریایی پلی بین جزیره کیش وکشورهای اروپایی باشد.


ایلماز با اشاره به آمارهای رشد گردشگری درمنطقه آزاد ازمیرترکیه گفت: طبق بازدیدهایی که ازجزیره کیش داشتیم وباتوجه به مزیت های این منطقه آزاد درحوزه های تجاری، گردشگری، خطوط مسافری وباربری هوایی ودریایی وسرمایه گذاری حاضر همکاری هستیم .


درپایان این نشست هیئت آزادگاه ازمیر ترکیه ضمن آشکارکردن خرسندی سایت جامع گردشگری کیش از حضور درکیش ودعوت از دکتر مونسان برای بازدید از شهر ازمیر با اهدای پرتو یادبود با شعار به امید برادری همش از تلاشهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تقدیرکردند.

  • kish net
  • ۰
  • ۰

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، درپی ارسال پیامک های تبلیغاتی تورهای مسافرتی خارجی، روح الله مهدی نژاد درمطلبی به تشریح مضرات وآسیب های این تبلیغات که تخریب منافع ملی تورهای کیش را درپی دارد پرداخت :


ایران را بسیاری به عنوان عروس خاورمیانه و زیباترین کشور چهارفصل منطقه می شناسند. حدیث  شیرینی است شرح زیبایی های این سرزمین کهن ، که از هر زبان چو می شنویم نامکرراست.


وقتی گردشگران خارجی در ماسوله ، شوش ، کیش و اورامانات کردستان از شوقشان برای دیدن زیبایی های طبیعی ایران می گویند ولی بسیاری از هموطنان ما در رویای سفر به دبی و انتالیا غرق هستند. شاید کم نباشند ، هموطنانی که جنگل های زیبای حرا ، ابشارهای بی نظیر فرمانروایی کردستان ، جنگل ابرشاهرودرا ندیده یا نشنیده اند ولی بارها و بارها به دنبال شناخت جاذبه های گردشگری کیش ترکیه و امارات و مالزی .... در صفحات اینترنت جستجو کرده اند.


 این روزها ولی گردشگری کشورما داستان پر غم ای دارد ، دیروز با دمیدن در کرنای خودی مرغ همسایه را پروار کردند و احصاء سفرگردشگران ایرانی را به کشورهای همسایه را به رشدی 50 درصدی رساندند هتل کیش و امروز تیشه را برای زدن ریشه زدن نوپای گردشگری خودی و تخریب واضح و آشکار مقاصد توریستی داخلی برداشته اند.


وقتی پیامک های تلفن همراه ما را از سفر به جاذبه های داخلی بازداشته و در برابر با بزک کردن قورباغه همسایه ، بلبلی بد آواز می فروشند آیا نبایداز خود پرسید براستی ما را به کجا می برند؟


براستی آیا اهالی  دیگر نقاط دانشمند هم با زیبایی های کشورشان همین معامله را می کنند؟


در حالی که کشورهایی مانند امارات و ترکیه به یاری تبلیغات مفصل و هدف دار شبکه های فارسی زبان برای جذب گردشگران ایرانی با هم رقابتی تنگاتگ دارند ، برخی داخلی ها نیز آب به آسیاب شان می ریزند و با ارسال پیامک ها سعی می کنند قیمت تورهای کیش لغایت گردشگران داخلی را که بدنبال تماشای ایران و ایرانگردی هستند را برای سفر به استانبول و انتالیا و دبی ترغیب کنند ؟


سیاست ورود ارزان توریست و فروش خدمات گران مهمترین افزار این دلالان داخلی است . روشی که در چند سال ماضی منجر به افزایش سفر هموطنان ما به کشورهای همسایه شده است .هزینه سفر به ترکیه بیش از 350 دلار نیست، ولی با فروش گران خدمات ارز را به تو کشورشان می کشانند. در حالی که این سیاست در کشور ما برعکس است.


شاید به همین دلیل است که در سنه های افول سفرهای گردشگری به ایران، ترکیه 13 میلیون و امارات متحده عربی 6 میلیون توریست خارجی داشته اند.


ترکیه را شاید بتوان خوش‌ اقبال‌ترین همسایه در جذب گردشگران ایرانی دانست. آژانس‌های توریسم ترکیه اعلام کرده‌اند که این کشور از ابتدا سنه 2014 تاکنون گواه رشد 50 درصدی سفر ایرانیان بوده است و استانبول به تنهایی نزدیک 387 هزار ایرانی را در سنه 2013 به خویش جذب کرده است.

افزایش 50 درصدی مسافرت ایرانیان به ترکیه در نوروزپارسال در حالی بودکه نوروز 92 ،شاهد کاهش 60 درصدی ورود مسافران ایرانی به ترکیه نسبت به سال قبل بودیم . سالی که بعضی آژانس‌های توریسم ترکیه که به طور انحصاری در تور کیش گویه توریسم و جذب توریست از ایران تکاپو می‎کردند، ورشکسته شدند.


ای کاش قدری درنگ می کردیم  و می فهمیدیم که دیگر سهمیه گردشگران به یاری همین رفتار بیگانه پرستی یک سویه شده و در ازای سفر میلیون ها توریست ایرانی که به ترکیه ، مالزی و دبی سفر می کنند سهم ما از ورود گردشگران خارجی در سنه 92 تنهاحدود یک میلیون نفر  بوده است .


ای کاش قدری درنگ می کردیم و می دانستیم وقتی که ارز را به بهانه‌های مصرفی و تفریحی از کشور خارج می‌کنیم و بجای آن کالای بنجل را وارد کشور می‌کنیم٬ چه ضربه ای به ارزش پول مملکت هتل های کیش می زنیم.


 حقیقتا با آمارهای موجود در شمار سفرهای تفریحی بیگانه و هزینه‌های اضافی که در آن‌ها صورت می‌گیرد از یکسو و این کل گنجایش درونی گردشگری و اماکن ناشناخته که در کشورمان داریم از جانب دیگر٬ بی‌انصافی است که خودمان را حامی اقتصاد ملی بنامیم.


در هر صورت لازم است الی برای ارتقای توریسم داخلی٬ مردم ما نگاه اغراق امیز خویش را از مرغ همسایه بردارند و آن را غاز نبینند . تورگردانان نیزبا تبلیغ های صادقانه و سعی برای رونق سفرهای داخلی  دست اندرکاران صنعت گردشگری کیش را به گرمی بفشارند  الی همگی طرحی نودراندازیم و گردشگری داخلی را دریابیم.

  • kish net